Najprej na hitro nekaj dejstev: ne ni bila stava, ne ni bil medeni teden (vsaj tak uraden ne), Avstrijci znajo angleško (tudi mojo spakedrano nemščino razumejo), kampiranje je zakon (zato nisva spala v penzionih), ko pišem, da sva kolesarila po Donavi seveda mislim, da sva kolesarila ob Donavi. Ok, zdaj, ko je to jasno lahko nadaljujemo.......
Všeč mi je film Inception (po slovensko Izvor), kjer nekemu človeku nevede v sanjah zasejejo idejo o neki določeni zadevi. S časoma ta človek v sanjah in kasneje tudi povsem buden, podzavestno idejo razvije do te mere, da se potem tudi odloči to izpeljati. Tako nekako mi je sodelavec pred leti razlagal kako so šli z družino s kolesi se voziti po Donavi. Od Dunaja proti Madžarski, če se dobro spomnim. Bilo je zanimivo, zabavno in nekako sem pozabil na to. Lani mi je podobno zgodbo že spomladi razlagal drugi sodelavec in tudi to se je zdelo zelo zanimivo. Nato sem končno le pogledal kako je s tem in ugotovil, da je bilo lansko poletje žal prekratko in da bo potrebno podvig izpeljati letos.
Vcepljena ideja se mi je torej v podcastu (kot pravi Tina) razvijala in razvijala in tako sva določila datum odhoda. Do takrat pa seveda veliko trenirala. Ja seveda. Tina je naredila skoraj sto kilometrov, jaz nekaj več tako, da tistih nekaj več ob Donavi ne bo problem. Pregledal sem zemljevide, pot predebatiral s prijatelji, pobral vsa navodila in nasvete kam naj grem na štrudl in pivo in nestrpno spremljal vreme. Na dan odhoda je padal dež. Super. Ni problema, sva pač prestavila za en dan. Hec je le v tem, da so se etape iz petkrat sedemdeset kilometrov podaljšale na štirikrat osemdeset in še malo.
Če greš s kolesom kampirat, moraš seveda s seboj vzeti: šotor, dve spalki, dve blazini, dva povštra, pa še recimo kladivo za kline. Aha, potem pa še kolesarske majice in hlače, pa še običajne majice in hlače, kozmetiko (moški en kos, ženske triindevedeset), pa še recimo pobijač muh in komarjev, eno plahto kar tako, eno deko za na tla, rezervne zračnice, pa še nekaj energetskih izdelkov, vode, aja, pa še žlice, vilice, en nož, eno plastično posodo, pa še in še stvari.... Super, to v nahrbtnik ne gre, zato sem si, seveda po gorenjsko, sposodil prikolico za otroke. Hvala Bočo! Ja, toliko kot je prostora v prikolici, toliko stvari sva vzela s seboj. Še dobro, da več kot to ne gre. Skratka s seboj sva vzela vse. Uffff....
1. dan
Zadnja noč je bila prekratka, da bi sploh zaspal, v mislih sem prevozil celotno pot že dvakrat. Kar naenkrat je bila tri zjutraj. Še v spanju sva vstala, pojedla zajtrk, pripela kolesa na streho in nekaj čez četrto uro zjutraj odšla proti Nemčiji. Super, tema, nikjer nikogar. Štiri ure in pol vožnje je bilo kar hitro mimo, karavanški tunel, pa tuneli v Avstriji, Salzburg z leve, Mondsee z desne, pred Linzom levo, čez nemško mejo in prispeš v Passau:). Aha, pred Linzom te prime, da bi šel kar desno do Dunaja, kdo pa se bo vozil s kolesom. Hehe, v slogi je moč, pa sva šla vseeno levo.
Na parkirišču sva pripravila prikolico in nekako v drugem oz. tretjem poskusu spravila opremo vanjo. Zaklenem avto in ahhh, sedaj pa zares. Malce pred enajsto uro (dve uri po planu prepozno) sva nekako po občutku našla pot do Donave in pri železniški postaji v Passauu našla prvo tablo z napisom Donauradweg. Donavska kolesarska pot. Noro, za ovinkom se prikaže Donava. Pogledava v katero smer teče in ker greva ob reki navzdol, ji seveda slediva. Passau je lepo mesto in že kar takoj iščeva in najdeva WC. Heh, če bo šlo tako, ne bova do novega leta do Dunaja prišla. Počasi, počasi sva zapustila center mesta Passau in to po levi strani Donave, torej po zgornji oziroma severni strani. Ob hišicah, ki spominjajo na tiste iz igrice Return to the Castle Wolfenstein, sva peljala mimo sotočja treh rek. Inn in Ilz se obe pridružita Donavi. Tu sva opazila, da svetlorjava (ne modra) Donava ob pritoku Inna svojo barvo dokončno spremeni v pravo rjavo. Nič ne bo z lepo modro Donavo. Razen, če je rjava nova modra:). Počasi sem se privajal na vožno s prikolico, po ravnem gre kar lepo, klanca pa še ni bilo. Po idilični pokrajini, zaenkrat še nemški, sva počasi dojela kaj naju čaka. Vožnja ob reki je prijetno hladna, pihalo niti ni, na reki pa se ves čas nekaj dogaja. Doooolgi trajekti se ves čas vozijo gor in dol, vmes pa kakšen manjši čolniček reže valove večje reke. Ja, Donava valovi, kar je res nenavadno za reko. Verjetno zaradi trajektov. Pred nama se prikaže prva elektrarna v Jochensteinu, mogoče temu pravijo Haus am Strom. No, elektrarna je Kraftwerk, Strom pa je verjetno mišljen tok reke, ne pa tisti naš štrom, oziroma elektrika. Naredila sva prvo pavzo in opazovala kako napolnijo kanal z vodo tako, da ladje lahko plujejo mimo elektrarne. Dobra, enostavna rešitev. Ob elektrarni je stala seveda gostilna, pa manjše otroško zabavišče, zanimivo, pri nas je zraven elektrarne smrtno nevarno območje, obdano z žico. Kmalu za elektrarno sva prišla do nemško - avstrijske meje. Ena stara, od sonca obledela tabla je povedala, da sva sedaj v Avstriji, oznake za kolesarsko pot pa so postale novejše in lepše, super.
Oba še vedno malce v jutranjem deliriju, v resnici pa ob dveh popoldan opaziva v daljavi nekakšen splav za prevoz potnikov na drugo stran reke. Pa poizkusiva. Splav je nekakšen čarter, seveda je to čoln na katerega nabašejo deset kolesarjev in zelo poceni prideš na drugo stran reke. Tako sva prišla v kraj Schloegen. Tu je tudi manjši kamp, za tiste, ki prvi dan ne mislijo nadaljevati. Kamp je lep, celo en Slovenec je imel parkiran avtodom. Gostilna v kampu se je ravno odprla, trgovina še ne, zato sva skočila na kavo, postrežba pa je tu žal malce pešala. Pa nič zato. Pot sva nadaljevala po zelo ovinkasti poti, to je področje kjer Donava dela doolge zavoje - šlinge. V vasici Inzel sva v gostišču presenetila krčmarja, ki nama je ponudil samo kavo in piškote za kosilo, zato sva odšla naprej do naslednjega. To gostišče je bilo na zunaj zelo lepo, mama je sicer rekla, da pripravljene hrane ob tej uri žal nima, lahko pa nama naredi pico. Super, zakon, pica, pivo, za posladek pa štrudl. Aja, pa ne iz gostilne, pač pa od tašče še od doma. Ga ni, čez perfekten domači štrudl, čeprav prodajajo baje odličnega, je ta domač precej precej boljši.
Ob kratki pavzi sem prebral, da smo na geološki prelomnici, kjer je Donava naredila ponekod tudi dvesto metrov globoko sotestko in celo zavoj nazaj za stoosemdeset stopinj. Kako je to reki uspelo je za geologe še vedno uganka, nama pa je prav, da je tako, saj se lahko naprej peljeva po senci v gozdu naslednjih dvajset kilometrov do mesteca Aschach.
Sledila je kratka osvežitev v trgovini in počitek na klopci ob Donavi. V popoldanskem prijetnem soncu sva nadaljevala pot do naslednje elektrarne pri Ottensheimu. Na poti do le-te se je Tini dokončno odprlo, ugotovila je, da je vse skupaj zelo enostavno in pritisnila na gas. Do elektrarne sem jo moral kar loviti. Nekje v podcastu sem štromar, pa me te elektrarne še vedno navdušujejo tako, da jih pač ves čas omenjam. Ta elektrarna je taka, da jo s kolesom lahko prečiš in tako sva nadaljevala pot znova po levi strani reke. Tu so si naredili širok dva kilometra dolg kanal za trening veslačev in celo nekaj jih je veselo treniralo.
Malce pred prihodom v Linz pa sva imela manjšo slovesnost. Tininih prvih sto kilometrov naenkrat! Bravo, še enkrat čestitam. Brez težav s problemi, sva se tako ob idiličnih starih hišah pripeljala v Linz. Linz je kot kaže univerzitetno mesto, ker se je povsod podilo polno mladine. Eni so kolesarili, drugi tekli, rolali, igrali košarko, nogomet, odbojko, tenis, skoraj nobeden ni sedel. Super kraj za študij, kot kaže. Na desni strani reki sva videla Muzej moderne umetnosti, na levi pa sva se peljala mimo centra Ars elektronika.
Za prvi dan bo dovolj, zato sva se odločila, da poiščeva kamp ob jezeru Pleschinger See. Kamp je odlično skrit (Vojc hvala za nasvet) in sva ga komajda našla. Težko najdem pravo besedo, ampak to je bil bolj kampek, ali pa kampiček, ali pa dvoriščno šotorišče. Vsega skupaj deset šotorov in kamp je bil poln. Topla voda na pol evra, drugače pa zelo poceni. Zanimivo ob kampu, na drug strani ograje pa trinajst hektarov velik park ob jezeru. Sem bi pospravili na tisoče šotorov. Tudi tako je prav. Sledilo je prvo postavljanje šotora, kratka večerja - štrudl in najboljše spanje. Ko si utrujen in veš, da ti zjutraj ni treba zgodaj vstati, spiš kot ubit.
2. dan
Poglej ga novi jutro, jaz pa še vedno spim. Počasi, kot na dopustu vstanem okrog osmih. Opazil sem, da en šotor manjka, kot kaže jo je sosed kolesar že potegnil. Sledi kratek sprehod po parku in zajtrk, nekaj okrepčilnega in pa še zadnji štrudl. D' best!
Malce me je skrbelo kako se bova vsedla na kolo. Tina se vsede in odpelje. Ufff, na tla, skoraj na nogo, mi pade gromozanska skala od srca, oddahnil sem si in gas. Nadaljujeva pot skozi Linz. Pokrajina ob Donavi je izredno industrijska, povsod polno kupov peska, pa še verjetno premoga, ali nekaj podobnega.
Pri naslednji elektrarni pri mestu Abwinden se pot na obeh straneh Donave odmakne od reke in se pomakne bolj proti mestom in vasem. Odločiva se za levo stran, ker skozi St. Georgen enostavneje prideš do mesta Mauthausen. Žal se s tem oddaljiva od mesta Enns, ki je v vodiču označeno kot najstarejše avstrijsko mesto, saj je bilo kot mesto deklarirano leta 1212. Ravno pred 800-imi leti. Na drugi strani se torej peljeva skozi rahlo valovito pokrajino in vasi. Počitek ob trgovini naju hitro izstreli proti kraju, ki se ga žal drži krut zgodovinski spomin. Zaradi prikolice in klanca do spominskega parka v okolici Mauthausna nisva šla, seveda pa so povsod posejani spomeniki in obeležja in opomniki krutih dogodkov. Samo mesto si želi seveda to zgodovino pozabiti zato, v centru mesta lokalčki z ničemer ne spominjajo na pretekle dogodke.
Pivo in kava sta bila vrhunska, počitek zadosten in lahko sva nadaljevala pot naprej proti cilju drugega dne - Melku. Pokrajina se tu že kar spreminja saj prehajava iz Zgornje Avstrije v Spodnjo Avstrijo. Ne voziva se več v soteski, pač pa po širokem polju.
Na poti vidiva veliko manjših pomolov s privezanimi čolni, kar na misel ti pride, da bi enega najel in odglisiral naprej. Hehe. Peljala sva se tudi mimo zanimivo speljanih potočkov. Delovalo je kot umetno drstišče za ribe, na tabli pa je pisalo, da gre za nekakšno čistilno napravo. Tudi smrdelo je tako. Tino znova odnese naprej in odkrije super kolesarsko počivališče. Tu je bila že kar dobra gostilna, zraven pa čista voda, ki pa je zelo kvalitetna saj se ponjo vozijo tudi iz bližnjih krajev. Prišli sta dve gospe in natočili preko trideset velikih plastenk vode. Res je bila dobra.
Po levi strani reke je pot znova zavila bolj stran od reke in naju vodila po koruznih poljih. Tu sva naletela na celih petsto metrov makadamske poti. Pred mestom Grein prečkava Donavo in nadaljujeva pot po desni strani. Grein sva opazovala z nasprotne strani, nato pa je sledila kar dolga petnajst kilometrov dolga pot do mesta Ybbs. Mesto je zanimivo, tako kot vsako ob poti zelo staro, sredi mesta stoji hiša na kateri so označili kako visoka je bila Donava skozi zgodovino. Leta 1501 je bil nivo vode zelo visok, po moji oceni skoraj pet metrov. Kot pravi Santina (hvala za razlago...), je bilo takrat konec male ledene dobe in posledica tega konca so bile seveda nepredstavljive poplave. Je pa zanimivo, da je bilo tudi leta 2002 kar precej vode in to kljub številnim nasipom, ki so jih takrat seveda že imeli. No, tokrat je bila Donava na svojem mestu in po cesti, ki je neverjetno podobna tisti zanič domači cesti skozi Naklo (betonska cesta), nadaljevala proti naslednji gostilni.
Ko sva končno izbrala neko gostišče, sva se vdala v usodo in naročila tisto, kar pač najbolj reklamirajo. Dunajski zrezek in pomfri. Torej, naročil sem takole: 'Ajn vineršnicel und ajn puten vineršnicel ajn kafe und ajn groses bir.' Je delovalo:). Spotoma sem na WC-ju še napolnil baterije telefona. Na skrivaj. Pššššt.
Po obilnem kosilu sva nadaljevala pot proti Melku. To je bila zadnja etapa za drugi dan. Mesto Poechlarn je nekaj dni pred tem grdo obiskalo neurje, to se je tudi poznalo na drevesih in po poljih. Peljala sva se mimo rojstne hiše slikarja, pesnika in dramatika Oskarja Kokoschke. Ob izhodu iz mesta stoji ogromna tovarna hrane za živali, na obzidju, ki jo obdaja pa je naslikana pot, ki jo Donava naredi po Avstriji, skupaj z grbi, gradovi in večjimi značilnostmi posameznih krajev, ki so ob poti. Tak hiter pregled.
Tudi drugi dan sva imela krajšo slovesnost, saj je Tina znova dosegla sto kilometrov. Bravo dečva!
Takoj zatem pa sva malce naprej že videla samostan v Melku. Mimo elektrarne sva se po napornem grobem asfaltu pripeljala do kampa v Melku. No ta je bil že boljši kot tisti prejšnji dan, celo elektriko so nudili v kampu. In toplo vodo. Zastonj:). Sledilo je seveda postavljanje šotora in po dveh dneh in več kot dvesto kilometrih sva ob žabah in polni luni spet zaspala kot ubita.
3. dan
Zbudil sem se že ob sedmih. Spočit in pripravljen na nov dan. Tini privoščim zajtrk v gostišču ob kampu tako, da sva polno sita začela z novim dnem. Seveda je sledilo pospravljanje šotora in stiskanje krame v prikolico.
Po zajtrku se odpraviva mimo izredno lepega samostana naprej proti cilju tretjega dne - Tulln. Pri prečkanju Donave sva naletela na edini res strmi klanec. Most čez Donavo je bil tu najvišji.
Pokrajina se je tu spremenila v prave vinske gorice, na vseh pobočjih se je razprostirala trta, tudi pot je bila tu bolj razgibana in malce odmaknjena od Donave. To je bil najbolj vroči del poti. Pot je peljala skozi številna stara vaška in mestna središča, ki so bila vsa tlakovana s kockami, kar je meni s prikolico povzročalo številne težave. V kraju Spitz je nastopila pavza ob trgovini, nato pa kar ponavljajoča se pot naprej. Trikrat sva na enak način prečkala železniško progo in ob cesti nadaljevala kolesarjenje. Skozi Duernstein in Stein sva pribrzela v Krems.
Krems je prav tako lepo mesto, kolesarska pot pa je speljana ob rečici Krems. Čez izredno impozanten most sva prečkala Donavo in nadaljevala na desni stran. Ob prvi klopci je nastopila kratka pavza. Po desetih kilometrih sva se odločila, da greva na kosilo. V kraju Traismauer sva se odlično in kvalitetno najedla v tamkajšnem gostišču. Jaz sem jedel svinjo obdano s šunko in pečeno s sirom, krompirjem in česnom, gospa pa so jedli solato v kateri pa so bile največje lisičke kar sem jih kdaj videl. Pivo mrzlo, kava vroča.
Mimo naslednje elektrarne sva se pripeljala v Zwetendorf. Tu stoji prva od osmih in obenem edina avstrijska jedrska elektrarna. Ker pa so se prebivalci uprli, te elektrarne niso nikoli zagnali. Sedaj, v teh časih so zraven postavili fotovoltaično elektrarno in gostilno:).
Premagala sva vse predsodke in potipala kakšna je Donava. Niti ne mrzla, niti ne čista. Čeprav se nekateri kopajo, se jaz ne bom.
Tu se pot znova malce oddalji od Donave in ker sva bila premalo utrujena sem počel traparije. Hja, videla sva znak za najbolj znano restavracijo s hitro prehrano. Odločila sva se, da greva tja na kavo in ker se mi je zdelo, da po direktni cesti ne smeva, sva šla po nasipu mimo. Pa še mimo. Pa še bolj mimo. In naokrog. In nazaj. In okoli. Jah, namesto petsto metrov po glavni cesti, sva naredila skoraj tri kilometre po nasipu, med skladišči in po parkiriščih. Ja, Tina, moja kolpa. Skratka, kave niso imeli, je bil pa dober sladoled. Pot sva nadaljevala po poljih s fižolom. Na metre in metre fižola. Le kako bo, ko bodo to pojedli?
Tretji dan je bil malce krajši zato sva po devetdesetih kilometrih prišla v prekrasni Tulln. To je po moji oceni vrtnarsko mesto, povsod rože, vrtovi in neko okrasje. Tulln ima tudi veliko kipov in podobnih umetniških instalacij, na Donavi pa so imeli postavljen tudi oder za koncerte. Tudi kamp je bil tu končno podoben kampu kot jih poznamo, tudi cena je bila malce večja. Sledila je zabava v bližnji gostilni in znova postavljanje šotora in spanje. Poleg naju je kampirala španska družina z dojenčkom, bili so pa na poti s kolesi tako kot midva. Na drugi strani sta bila dva Francoza, ki sta na pot odšla že junija. Na tretji strani pa en Švicar, ki je vse prodal in odšel za dve leti peš po svetu. Dober občutek, ko veš, da so še bolj nori na svetu od naju dveh.
4. dan
Tokratna noč je bila najkrajša. No, čeprav spanca je bilo dovolj. Vstala sva povsem spočita že okrog pete ure zjutraj, nekaj malega pojedla in pospravila šotor in ostalo kramo. Okrog pol sedme ure sva se odpravila na zadnji, najkrajši del poti do Dunaja. Tokrat je bilo nebo prvič malce bolj oblačno, dežja pa ni bilo pričakovati. Ta jutranja etapa je bila prekrasna, nikjer nikogar, pa še vroče ni bilo. Načrtovani postanek v kraju Muckendorf sva izpustila in tako hitro prišla do elektrarne Greifenstein. Tu se je potrebno odločiti ali greš na levo ali desno stran Donave. Po levi prideš bolj v severni del mesta, po desni pa bolj v center, oziroma bližje železniškim postajam. Zato sva šla po desni strani, skozi Klosterneuburg. Pred tem sva se peljala mimo najlepše table na svetu na kateri je pisalo Dunaj 10km. Mala malica.
Ob poti sva videla še eno staro štalo porisano z grafiti in upodobljenimi glasbeniki kot so: Bob Marley, Mick Jagger, Elvis Presley in podobni. Potem pa je sledilo nekaj kilometrov počitniških hišic ob Donavi. Vsaka je bila drugačna in bolj zanimiva. Preko skate parka in mimo igrišč za odbojko sva se povsem nevede peljala okrog ovinka direktno pred znak Dunaj.
Obvezno slikanje in čestitanje! Bravo Tina! Odlično!
No, to pa ni cilj, sedaj je potrebno samo najti še pravo postajo.
Vožnja po Dunaju je bila zanimiva, vse hiše so stare kot recimo Gimnazija Kranj. Za kolesarje je dobro poskrbljeno saj je v nekaterih primerih kolesarska pot speljana med voznimi pasovi. Brez zemljevida ali GPS-a pa ne najdeš nič.
Potem, ko sva kupila karte za vlak je sledila manjša slovesnost ob kavi in svečana podelitev priznanj. Whiskey pa si bova privoščila kar doma.
Pot do doma je bila dolga. Takoj, ko sva se vsedla na dvonadstropni (ali je enonadstropni) vlak, se je ulilo. Neverjetno. Z vlakom potuješ precej hitreje kot s kolesom, zato sva po štirih urah in dveh prestopanjih prišla nazaj v Passau. Avtomobila na parkirišču sva se izredno razveselila in kmalu se je pričela samo še pet urna vožnja do doma.
To je to.....
Slike s poti
Aha, še stroški:
- enodnevna vozovnica za vlak za osebo in kolo stane 19€ (krat dva)
- parkiranje za štiri dni pod streho 20€
- več kot en tank goriva 80€
- avstrijska vinjeta (mislim da 8€)
- dvakrat karavanški predor (12€)
- dvakrat avstrijski predori (20€)
- kampi 13, 15 in 20€
- kosilo od 20 do 30€
- kava s pivom 10€
Skupen čas kolesarjenja blizu 19 ur, malce manj kot 350 kilometrov, s povprečno hitrostjo 18,5 km/h.
To je bil fantastičen dopust, popoln odklop, brez televizije, radia, časopisov, telefonov in interneta (in otrok). Podobno kolesarjenje bova še ponovila, mogoče po isti poti, še raje pa po drugi. V podcastu se mi mota ideja o izviru Donave. Skratka, priporočava vsem, če pa kdo potrebuje kakšen nasvet, pomoč ali pa organizacijo takega potovanja pa naj nama piše.
Všeč mi je film Inception (po slovensko Izvor), kjer nekemu človeku nevede v sanjah zasejejo idejo o neki določeni zadevi. S časoma ta človek v sanjah in kasneje tudi povsem buden, podzavestno idejo razvije do te mere, da se potem tudi odloči to izpeljati. Tako nekako mi je sodelavec pred leti razlagal kako so šli z družino s kolesi se voziti po Donavi. Od Dunaja proti Madžarski, če se dobro spomnim. Bilo je zanimivo, zabavno in nekako sem pozabil na to. Lani mi je podobno zgodbo že spomladi razlagal drugi sodelavec in tudi to se je zdelo zelo zanimivo. Nato sem končno le pogledal kako je s tem in ugotovil, da je bilo lansko poletje žal prekratko in da bo potrebno podvig izpeljati letos.
Vcepljena ideja se mi je torej v podcastu (kot pravi Tina) razvijala in razvijala in tako sva določila datum odhoda. Do takrat pa seveda veliko trenirala. Ja seveda. Tina je naredila skoraj sto kilometrov, jaz nekaj več tako, da tistih nekaj več ob Donavi ne bo problem. Pregledal sem zemljevide, pot predebatiral s prijatelji, pobral vsa navodila in nasvete kam naj grem na štrudl in pivo in nestrpno spremljal vreme. Na dan odhoda je padal dež. Super. Ni problema, sva pač prestavila za en dan. Hec je le v tem, da so se etape iz petkrat sedemdeset kilometrov podaljšale na štirikrat osemdeset in še malo.
Če greš s kolesom kampirat, moraš seveda s seboj vzeti: šotor, dve spalki, dve blazini, dva povštra, pa še recimo kladivo za kline. Aha, potem pa še kolesarske majice in hlače, pa še običajne majice in hlače, kozmetiko (moški en kos, ženske triindevedeset), pa še recimo pobijač muh in komarjev, eno plahto kar tako, eno deko za na tla, rezervne zračnice, pa še nekaj energetskih izdelkov, vode, aja, pa še žlice, vilice, en nož, eno plastično posodo, pa še in še stvari.... Super, to v nahrbtnik ne gre, zato sem si, seveda po gorenjsko, sposodil prikolico za otroke. Hvala Bočo! Ja, toliko kot je prostora v prikolici, toliko stvari sva vzela s seboj. Še dobro, da več kot to ne gre. Skratka s seboj sva vzela vse. Uffff....
1. dan
Zadnja noč je bila prekratka, da bi sploh zaspal, v mislih sem prevozil celotno pot že dvakrat. Kar naenkrat je bila tri zjutraj. Še v spanju sva vstala, pojedla zajtrk, pripela kolesa na streho in nekaj čez četrto uro zjutraj odšla proti Nemčiji. Super, tema, nikjer nikogar. Štiri ure in pol vožnje je bilo kar hitro mimo, karavanški tunel, pa tuneli v Avstriji, Salzburg z leve, Mondsee z desne, pred Linzom levo, čez nemško mejo in prispeš v Passau:). Aha, pred Linzom te prime, da bi šel kar desno do Dunaja, kdo pa se bo vozil s kolesom. Hehe, v slogi je moč, pa sva šla vseeno levo.
Na parkirišču sva pripravila prikolico in nekako v drugem oz. tretjem poskusu spravila opremo vanjo. Zaklenem avto in ahhh, sedaj pa zares. Malce pred enajsto uro (dve uri po planu prepozno) sva nekako po občutku našla pot do Donave in pri železniški postaji v Passauu našla prvo tablo z napisom Donauradweg. Donavska kolesarska pot. Noro, za ovinkom se prikaže Donava. Pogledava v katero smer teče in ker greva ob reki navzdol, ji seveda slediva. Passau je lepo mesto in že kar takoj iščeva in najdeva WC. Heh, če bo šlo tako, ne bova do novega leta do Dunaja prišla. Počasi, počasi sva zapustila center mesta Passau in to po levi strani Donave, torej po zgornji oziroma severni strani. Ob hišicah, ki spominjajo na tiste iz igrice Return to the Castle Wolfenstein, sva peljala mimo sotočja treh rek. Inn in Ilz se obe pridružita Donavi. Tu sva opazila, da svetlorjava (ne modra) Donava ob pritoku Inna svojo barvo dokončno spremeni v pravo rjavo. Nič ne bo z lepo modro Donavo. Razen, če je rjava nova modra:). Počasi sem se privajal na vožno s prikolico, po ravnem gre kar lepo, klanca pa še ni bilo. Po idilični pokrajini, zaenkrat še nemški, sva počasi dojela kaj naju čaka. Vožnja ob reki je prijetno hladna, pihalo niti ni, na reki pa se ves čas nekaj dogaja. Doooolgi trajekti se ves čas vozijo gor in dol, vmes pa kakšen manjši čolniček reže valove večje reke. Ja, Donava valovi, kar je res nenavadno za reko. Verjetno zaradi trajektov. Pred nama se prikaže prva elektrarna v Jochensteinu, mogoče temu pravijo Haus am Strom. No, elektrarna je Kraftwerk, Strom pa je verjetno mišljen tok reke, ne pa tisti naš štrom, oziroma elektrika. Naredila sva prvo pavzo in opazovala kako napolnijo kanal z vodo tako, da ladje lahko plujejo mimo elektrarne. Dobra, enostavna rešitev. Ob elektrarni je stala seveda gostilna, pa manjše otroško zabavišče, zanimivo, pri nas je zraven elektrarne smrtno nevarno območje, obdano z žico. Kmalu za elektrarno sva prišla do nemško - avstrijske meje. Ena stara, od sonca obledela tabla je povedala, da sva sedaj v Avstriji, oznake za kolesarsko pot pa so postale novejše in lepše, super.
Oba še vedno malce v jutranjem deliriju, v resnici pa ob dveh popoldan opaziva v daljavi nekakšen splav za prevoz potnikov na drugo stran reke. Pa poizkusiva. Splav je nekakšen čarter, seveda je to čoln na katerega nabašejo deset kolesarjev in zelo poceni prideš na drugo stran reke. Tako sva prišla v kraj Schloegen. Tu je tudi manjši kamp, za tiste, ki prvi dan ne mislijo nadaljevati. Kamp je lep, celo en Slovenec je imel parkiran avtodom. Gostilna v kampu se je ravno odprla, trgovina še ne, zato sva skočila na kavo, postrežba pa je tu žal malce pešala. Pa nič zato. Pot sva nadaljevala po zelo ovinkasti poti, to je področje kjer Donava dela doolge zavoje - šlinge. V vasici Inzel sva v gostišču presenetila krčmarja, ki nama je ponudil samo kavo in piškote za kosilo, zato sva odšla naprej do naslednjega. To gostišče je bilo na zunaj zelo lepo, mama je sicer rekla, da pripravljene hrane ob tej uri žal nima, lahko pa nama naredi pico. Super, zakon, pica, pivo, za posladek pa štrudl. Aja, pa ne iz gostilne, pač pa od tašče še od doma. Ga ni, čez perfekten domači štrudl, čeprav prodajajo baje odličnega, je ta domač precej precej boljši.
Ob kratki pavzi sem prebral, da smo na geološki prelomnici, kjer je Donava naredila ponekod tudi dvesto metrov globoko sotestko in celo zavoj nazaj za stoosemdeset stopinj. Kako je to reki uspelo je za geologe še vedno uganka, nama pa je prav, da je tako, saj se lahko naprej peljeva po senci v gozdu naslednjih dvajset kilometrov do mesteca Aschach.
Sledila je kratka osvežitev v trgovini in počitek na klopci ob Donavi. V popoldanskem prijetnem soncu sva nadaljevala pot do naslednje elektrarne pri Ottensheimu. Na poti do le-te se je Tini dokončno odprlo, ugotovila je, da je vse skupaj zelo enostavno in pritisnila na gas. Do elektrarne sem jo moral kar loviti. Nekje v podcastu sem štromar, pa me te elektrarne še vedno navdušujejo tako, da jih pač ves čas omenjam. Ta elektrarna je taka, da jo s kolesom lahko prečiš in tako sva nadaljevala pot znova po levi strani reke. Tu so si naredili širok dva kilometra dolg kanal za trening veslačev in celo nekaj jih je veselo treniralo.
Malce pred prihodom v Linz pa sva imela manjšo slovesnost. Tininih prvih sto kilometrov naenkrat! Bravo, še enkrat čestitam. Brez težav s problemi, sva se tako ob idiličnih starih hišah pripeljala v Linz. Linz je kot kaže univerzitetno mesto, ker se je povsod podilo polno mladine. Eni so kolesarili, drugi tekli, rolali, igrali košarko, nogomet, odbojko, tenis, skoraj nobeden ni sedel. Super kraj za študij, kot kaže. Na desni strani reki sva videla Muzej moderne umetnosti, na levi pa sva se peljala mimo centra Ars elektronika.
Za prvi dan bo dovolj, zato sva se odločila, da poiščeva kamp ob jezeru Pleschinger See. Kamp je odlično skrit (Vojc hvala za nasvet) in sva ga komajda našla. Težko najdem pravo besedo, ampak to je bil bolj kampek, ali pa kampiček, ali pa dvoriščno šotorišče. Vsega skupaj deset šotorov in kamp je bil poln. Topla voda na pol evra, drugače pa zelo poceni. Zanimivo ob kampu, na drug strani ograje pa trinajst hektarov velik park ob jezeru. Sem bi pospravili na tisoče šotorov. Tudi tako je prav. Sledilo je prvo postavljanje šotora, kratka večerja - štrudl in najboljše spanje. Ko si utrujen in veš, da ti zjutraj ni treba zgodaj vstati, spiš kot ubit.
2. dan
Poglej ga novi jutro, jaz pa še vedno spim. Počasi, kot na dopustu vstanem okrog osmih. Opazil sem, da en šotor manjka, kot kaže jo je sosed kolesar že potegnil. Sledi kratek sprehod po parku in zajtrk, nekaj okrepčilnega in pa še zadnji štrudl. D' best!
Malce me je skrbelo kako se bova vsedla na kolo. Tina se vsede in odpelje. Ufff, na tla, skoraj na nogo, mi pade gromozanska skala od srca, oddahnil sem si in gas. Nadaljujeva pot skozi Linz. Pokrajina ob Donavi je izredno industrijska, povsod polno kupov peska, pa še verjetno premoga, ali nekaj podobnega.
Pri naslednji elektrarni pri mestu Abwinden se pot na obeh straneh Donave odmakne od reke in se pomakne bolj proti mestom in vasem. Odločiva se za levo stran, ker skozi St. Georgen enostavneje prideš do mesta Mauthausen. Žal se s tem oddaljiva od mesta Enns, ki je v vodiču označeno kot najstarejše avstrijsko mesto, saj je bilo kot mesto deklarirano leta 1212. Ravno pred 800-imi leti. Na drugi strani se torej peljeva skozi rahlo valovito pokrajino in vasi. Počitek ob trgovini naju hitro izstreli proti kraju, ki se ga žal drži krut zgodovinski spomin. Zaradi prikolice in klanca do spominskega parka v okolici Mauthausna nisva šla, seveda pa so povsod posejani spomeniki in obeležja in opomniki krutih dogodkov. Samo mesto si želi seveda to zgodovino pozabiti zato, v centru mesta lokalčki z ničemer ne spominjajo na pretekle dogodke.
Pivo in kava sta bila vrhunska, počitek zadosten in lahko sva nadaljevala pot naprej proti cilju drugega dne - Melku. Pokrajina se tu že kar spreminja saj prehajava iz Zgornje Avstrije v Spodnjo Avstrijo. Ne voziva se več v soteski, pač pa po širokem polju.
Na poti vidiva veliko manjših pomolov s privezanimi čolni, kar na misel ti pride, da bi enega najel in odglisiral naprej. Hehe. Peljala sva se tudi mimo zanimivo speljanih potočkov. Delovalo je kot umetno drstišče za ribe, na tabli pa je pisalo, da gre za nekakšno čistilno napravo. Tudi smrdelo je tako. Tino znova odnese naprej in odkrije super kolesarsko počivališče. Tu je bila že kar dobra gostilna, zraven pa čista voda, ki pa je zelo kvalitetna saj se ponjo vozijo tudi iz bližnjih krajev. Prišli sta dve gospe in natočili preko trideset velikih plastenk vode. Res je bila dobra.
Po levi strani reke je pot znova zavila bolj stran od reke in naju vodila po koruznih poljih. Tu sva naletela na celih petsto metrov makadamske poti. Pred mestom Grein prečkava Donavo in nadaljujeva pot po desni strani. Grein sva opazovala z nasprotne strani, nato pa je sledila kar dolga petnajst kilometrov dolga pot do mesta Ybbs. Mesto je zanimivo, tako kot vsako ob poti zelo staro, sredi mesta stoji hiša na kateri so označili kako visoka je bila Donava skozi zgodovino. Leta 1501 je bil nivo vode zelo visok, po moji oceni skoraj pet metrov. Kot pravi Santina (hvala za razlago...), je bilo takrat konec male ledene dobe in posledica tega konca so bile seveda nepredstavljive poplave. Je pa zanimivo, da je bilo tudi leta 2002 kar precej vode in to kljub številnim nasipom, ki so jih takrat seveda že imeli. No, tokrat je bila Donava na svojem mestu in po cesti, ki je neverjetno podobna tisti zanič domači cesti skozi Naklo (betonska cesta), nadaljevala proti naslednji gostilni.
Ko sva končno izbrala neko gostišče, sva se vdala v usodo in naročila tisto, kar pač najbolj reklamirajo. Dunajski zrezek in pomfri. Torej, naročil sem takole: 'Ajn vineršnicel und ajn puten vineršnicel ajn kafe und ajn groses bir.' Je delovalo:). Spotoma sem na WC-ju še napolnil baterije telefona. Na skrivaj. Pššššt.
Po obilnem kosilu sva nadaljevala pot proti Melku. To je bila zadnja etapa za drugi dan. Mesto Poechlarn je nekaj dni pred tem grdo obiskalo neurje, to se je tudi poznalo na drevesih in po poljih. Peljala sva se mimo rojstne hiše slikarja, pesnika in dramatika Oskarja Kokoschke. Ob izhodu iz mesta stoji ogromna tovarna hrane za živali, na obzidju, ki jo obdaja pa je naslikana pot, ki jo Donava naredi po Avstriji, skupaj z grbi, gradovi in večjimi značilnostmi posameznih krajev, ki so ob poti. Tak hiter pregled.
Tudi drugi dan sva imela krajšo slovesnost, saj je Tina znova dosegla sto kilometrov. Bravo dečva!
Takoj zatem pa sva malce naprej že videla samostan v Melku. Mimo elektrarne sva se po napornem grobem asfaltu pripeljala do kampa v Melku. No ta je bil že boljši kot tisti prejšnji dan, celo elektriko so nudili v kampu. In toplo vodo. Zastonj:). Sledilo je seveda postavljanje šotora in po dveh dneh in več kot dvesto kilometrih sva ob žabah in polni luni spet zaspala kot ubita.
3. dan
Zbudil sem se že ob sedmih. Spočit in pripravljen na nov dan. Tini privoščim zajtrk v gostišču ob kampu tako, da sva polno sita začela z novim dnem. Seveda je sledilo pospravljanje šotora in stiskanje krame v prikolico.
Po zajtrku se odpraviva mimo izredno lepega samostana naprej proti cilju tretjega dne - Tulln. Pri prečkanju Donave sva naletela na edini res strmi klanec. Most čez Donavo je bil tu najvišji.
Pokrajina se je tu spremenila v prave vinske gorice, na vseh pobočjih se je razprostirala trta, tudi pot je bila tu bolj razgibana in malce odmaknjena od Donave. To je bil najbolj vroči del poti. Pot je peljala skozi številna stara vaška in mestna središča, ki so bila vsa tlakovana s kockami, kar je meni s prikolico povzročalo številne težave. V kraju Spitz je nastopila pavza ob trgovini, nato pa kar ponavljajoča se pot naprej. Trikrat sva na enak način prečkala železniško progo in ob cesti nadaljevala kolesarjenje. Skozi Duernstein in Stein sva pribrzela v Krems.
Krems je prav tako lepo mesto, kolesarska pot pa je speljana ob rečici Krems. Čez izredno impozanten most sva prečkala Donavo in nadaljevala na desni stran. Ob prvi klopci je nastopila kratka pavza. Po desetih kilometrih sva se odločila, da greva na kosilo. V kraju Traismauer sva se odlično in kvalitetno najedla v tamkajšnem gostišču. Jaz sem jedel svinjo obdano s šunko in pečeno s sirom, krompirjem in česnom, gospa pa so jedli solato v kateri pa so bile največje lisičke kar sem jih kdaj videl. Pivo mrzlo, kava vroča.
Mimo naslednje elektrarne sva se pripeljala v Zwetendorf. Tu stoji prva od osmih in obenem edina avstrijska jedrska elektrarna. Ker pa so se prebivalci uprli, te elektrarne niso nikoli zagnali. Sedaj, v teh časih so zraven postavili fotovoltaično elektrarno in gostilno:).
Premagala sva vse predsodke in potipala kakšna je Donava. Niti ne mrzla, niti ne čista. Čeprav se nekateri kopajo, se jaz ne bom.
Tu se pot znova malce oddalji od Donave in ker sva bila premalo utrujena sem počel traparije. Hja, videla sva znak za najbolj znano restavracijo s hitro prehrano. Odločila sva se, da greva tja na kavo in ker se mi je zdelo, da po direktni cesti ne smeva, sva šla po nasipu mimo. Pa še mimo. Pa še bolj mimo. In naokrog. In nazaj. In okoli. Jah, namesto petsto metrov po glavni cesti, sva naredila skoraj tri kilometre po nasipu, med skladišči in po parkiriščih. Ja, Tina, moja kolpa. Skratka, kave niso imeli, je bil pa dober sladoled. Pot sva nadaljevala po poljih s fižolom. Na metre in metre fižola. Le kako bo, ko bodo to pojedli?
Tretji dan je bil malce krajši zato sva po devetdesetih kilometrih prišla v prekrasni Tulln. To je po moji oceni vrtnarsko mesto, povsod rože, vrtovi in neko okrasje. Tulln ima tudi veliko kipov in podobnih umetniških instalacij, na Donavi pa so imeli postavljen tudi oder za koncerte. Tudi kamp je bil tu končno podoben kampu kot jih poznamo, tudi cena je bila malce večja. Sledila je zabava v bližnji gostilni in znova postavljanje šotora in spanje. Poleg naju je kampirala španska družina z dojenčkom, bili so pa na poti s kolesi tako kot midva. Na drugi strani sta bila dva Francoza, ki sta na pot odšla že junija. Na tretji strani pa en Švicar, ki je vse prodal in odšel za dve leti peš po svetu. Dober občutek, ko veš, da so še bolj nori na svetu od naju dveh.
4. dan
Tokratna noč je bila najkrajša. No, čeprav spanca je bilo dovolj. Vstala sva povsem spočita že okrog pete ure zjutraj, nekaj malega pojedla in pospravila šotor in ostalo kramo. Okrog pol sedme ure sva se odpravila na zadnji, najkrajši del poti do Dunaja. Tokrat je bilo nebo prvič malce bolj oblačno, dežja pa ni bilo pričakovati. Ta jutranja etapa je bila prekrasna, nikjer nikogar, pa še vroče ni bilo. Načrtovani postanek v kraju Muckendorf sva izpustila in tako hitro prišla do elektrarne Greifenstein. Tu se je potrebno odločiti ali greš na levo ali desno stran Donave. Po levi prideš bolj v severni del mesta, po desni pa bolj v center, oziroma bližje železniškim postajam. Zato sva šla po desni strani, skozi Klosterneuburg. Pred tem sva se peljala mimo najlepše table na svetu na kateri je pisalo Dunaj 10km. Mala malica.
Ob poti sva videla še eno staro štalo porisano z grafiti in upodobljenimi glasbeniki kot so: Bob Marley, Mick Jagger, Elvis Presley in podobni. Potem pa je sledilo nekaj kilometrov počitniških hišic ob Donavi. Vsaka je bila drugačna in bolj zanimiva. Preko skate parka in mimo igrišč za odbojko sva se povsem nevede peljala okrog ovinka direktno pred znak Dunaj.
Obvezno slikanje in čestitanje! Bravo Tina! Odlično!
No, to pa ni cilj, sedaj je potrebno samo najti še pravo postajo.
Vožnja po Dunaju je bila zanimiva, vse hiše so stare kot recimo Gimnazija Kranj. Za kolesarje je dobro poskrbljeno saj je v nekaterih primerih kolesarska pot speljana med voznimi pasovi. Brez zemljevida ali GPS-a pa ne najdeš nič.
Potem, ko sva kupila karte za vlak je sledila manjša slovesnost ob kavi in svečana podelitev priznanj. Whiskey pa si bova privoščila kar doma.
Pot do doma je bila dolga. Takoj, ko sva se vsedla na dvonadstropni (ali je enonadstropni) vlak, se je ulilo. Neverjetno. Z vlakom potuješ precej hitreje kot s kolesom, zato sva po štirih urah in dveh prestopanjih prišla nazaj v Passau. Avtomobila na parkirišču sva se izredno razveselila in kmalu se je pričela samo še pet urna vožnja do doma.
To je to.....
Slike s poti
Aha, še stroški:
- enodnevna vozovnica za vlak za osebo in kolo stane 19€ (krat dva)
- parkiranje za štiri dni pod streho 20€
- več kot en tank goriva 80€
- avstrijska vinjeta (mislim da 8€)
- dvakrat karavanški predor (12€)
- dvakrat avstrijski predori (20€)
- kampi 13, 15 in 20€
- kosilo od 20 do 30€
- kava s pivom 10€
Skupen čas kolesarjenja blizu 19 ur, malce manj kot 350 kilometrov, s povprečno hitrostjo 18,5 km/h.
To je bil fantastičen dopust, popoln odklop, brez televizije, radia, časopisov, telefonov in interneta (in otrok). Podobno kolesarjenje bova še ponovila, mogoče po isti poti, še raje pa po drugi. V podcastu se mi mota ideja o izviru Donave. Skratka, priporočava vsem, če pa kdo potrebuje kakšen nasvet, pomoč ali pa organizacijo takega potovanja pa naj nama piše.
Hmmm, en popravek bi imela - ajde dva. Tisti tretji dan v stricu Macu so imeli tudi kavo seveda, samo midva sva si namensko privoščila sladoled.
OdgovoriIzbrišiPa ta okol rit u varžet bi lohk mal razložil, na primer: da sem jaz in moja ženska intuicija hotela iti po poti, ki je bila 50 m od Macka. Moška intuicija nama je pa naredila 3 kilometre plusa ;);)
Jah, sej sem reku, moja kolpa.
OdgovoriIzbrišiFajn.
OdgovoriIzbrišiJah kaj drugega kot "topšit" že ne :)morem rečt.
OdgovoriIzbriši